משלחת חמאס תצא מחר לקהיר; דיווח: ישראל הציבה אולטימטום לחמאס - עסקה תוך שבוע או כניסה לרפיח

דיווח: ישראל יידעה את ארה"ב על תוכניתה לפינוי אזרחים מרפיח • חיל האוויר תקף מטרות חיזבאללה בדרום לבנון • 18 שיגורים לעבר הר מירון • ראש ה-CIA נחת בקהיר • החות'ים הודיעו על שלב חדש בהסלמה הימית • גופתו של אליקים ליבמן שנחשב חטוף אותרה בקבר במרכז הארץ • במצרים מדווחים כי השיגו הבטחה מישראל לדחיית המבצע ברפיח

המטח לאזור הר מירון // ללא קרדיט

היום ה-210 למלחמה: בהודעה חריגה אמר התובע בהאג כי איומים כנגד ב: יה"ד "עלולים להוות עבירה פלילית", ראש הממשלה פנה למנהיגי העולם בדרישה שיעצרו את "המהלך המסוכן הזה". בריטניה מטילה סנקציות על ארבעה מתיישבים בגין אלימות בגדה המערבית. מטח של רקטות לעבר הר מירון וכלי טיס עוין שוגר לעבר ירכא והאזור.

עדכונים שוטפים

23:16: בכיר בחמאס מחמוד מרדאווי: מחר בקהיר העמדה הישראלית תעמוד למבחן אם היא רצינית בכניסה להליך שיוביל לעסקת חטופים

22:50: חמאס בהודעה רשמית: "לאור המגעים האחרונים עם המתווכים במצרים ובקטאר - תגיע מחר בשבת משלחת חמאס לקהיר כדי להשלים את המשא ומתן. אנחנו מדגישים את הרוח החיובית שהנהגת התנועה נוהגת בה, כשהיא בוחנת את ההצעה להפסקת אש שקיבלה לאחרונה. לדבריהם: "אנחנו הולכים לקהיר באותה רוח, כדי להגיע להסכם. אנחנו בחמאס ובכוחות ההתנגדות הפלשתינית, נחושים להביא להבשלת ההסכם - כך שישיג את דרישות עמנו להפסקת התוקפנות באופן מלא, נסיגה של כוחות הכיבוש, חזרת העקורים, סיוע לעמנו, התחלת שיקום הרצועה והשגת עסקת חילופי שבויים רצינית". (שחר קליימן)

22:02: רויטרס מדווח כי דוברת הבית הלבן קארין ז'אן-פייר אמרה כי "ארה"ב טרם ראתה תוכנית סדורה למבצע אפשרי של ישראל ברפיח".

קארין ז'אן-פייר במסיבת עיתונאים (ארכיון), צילום: אי.פי.אי

22:00: העיתון "אל־ערבי אל־ג'דיד מדווח מפי מקורות מצריים כי קהיר הצליחה להגיע לנוסחה "משביעת רצון" בעניין הפסקת אש שהוצגה לצדדים. לפי הדיווח חמאס קיבל את הנוסחה "באופן עקרוני" - ודרש ערבויות אמריקניות ברורות. במקביל, מקור בכיר בחמאס אמר לעיתון הפרו-קטארי כי ארגון הטרור יחתום רק על הסכם הקובע באופן ברור שתהיה הפסקה של כל הפעולות הצבאיות ברצועת עזה ונסיגה של צה"ל. (שחר קליימן)

21:11: ישראל יידעה את הממשל האמריקני וארגונים הומניטריים הפועלים ברצועת עזה לגבי התוכנית שגיבשה לפינוי האוכלוסייה האזרחית מרפיח, כך מדווח אתר פוליטיקו מפי שני מקורות אמריקנים רשמיים ושניים אחרים. לפי הדיווח, צה״ל העביר מסר לגורמים ברצועה כי עליהם להתחיל בפינוי האוכלוסייה לעבר האזור ההומניטרי בחופה הדרומי של הרצועה, וזאת לקראת כניסת כוחות צה״ל אל העיר. האתר מוסיף כי בידיו המפה שהעביר הצבא לעובדי הסיוע.

20:58: מקורות לערוץ הסעודי א-שרק: חמאס קיבל אישרורים מארה"ב דרך המתווכות מצרים וקטאר, כי צמד המילים 'שקט בר קיימא' הכתוב בהסכם (כוונתו) הפסקת אש קבועה. עוד דווח בערוץ כי בשעות האחרונות התנהלו מגעים בחסות המגעים בין חמאס וישראל תוך התגברות על המכשולים הנוגעים למספרים ולקטגוריות של המחבלים שישוחררו בשלב הראשון. (שחר קליימן) 

20:20: דיווח מצרי: גורם רשמי בחמאס מאשר כי תישלח משלחת מטעמם לקהיר מחר להמשך הדיונים על עסקה להפסקת אש ברצועת עזה ושחרור החטופים.

19:35: דובר צה״ל: מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו לפני זמן קצר מטרות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה ב-4 מרחבים בדרום לבנון. ביניהן מבנים צבאיים של הארגון במרחבים כפר כילא ומרון א-ראס, לצד תשתיות טרור של הארגון במרחבים בינת ג'בל ועיתרון שבדרום לבנון. (לילך שובל)

מטוסי קרב של חיל האוויר תוקפים מטרות טרור של חיזבאללה // דובר צה"ל

19:25: הפיקוד המרכזי של ארה"ב מסר כי חיילים השהו זמנית את ההרכבה הימית של הרציף הצף שנבנה במשך שבועות כדי לקבל סיוע נוסף לעזה והעבירו אותה לישראל, בשל תנאי ים לא בטוחים.

19:12: סוכנות הידיעות הטורקית אנאדול: ארדואן על הפסקת הסחר עם ישראל - "המהלך יהווה דוגמה למדינות אחרות".

18:40: דיווח: ראש הCIA הגיע למצרים לדיונים לגבי עסקה.

18:36: הרמטכ״ל, רב-אלוף הרצי הלוי, שוחח עם צוערים מקורס קציני יבשה, קורס טיס וקורס חובלים במסגרת ׳שבת תלת זרועית׳ שמתקיימת בבית הספר לקצינים (בה״ד 1) תוך כדי מלחמת ״חרבות ברזל״. הלוי אמר לצוערים: "פיקוד מלפנים, זיכרון הנופלים והאמונה בצדקת הדרך הם הכוח שלנו קדימה". עוד הוא הוסיף: "לא סיימנו, נחושים להמשיך". (לילך שובל)

הרמטכ״ל בבית הספר לקצינים: פיקוד מלפנים, זיכרון הנופלים והאמונה בצדקת הדרך הם הכוח שלנו קדימה // דובר צה"ל

17:41: הניו יורק טיימס: בכירים בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו בוחנים תוכנית ליום שאחרי המלחמה, שבמסגרתה ישראל תחלוק את השליטה ברצועת עזה יחד עם איחוד האמירויות, מצרים וסעודיה - לצד ארצות הברית.

16:48: דובר צה"ל: נציגי צה״ל והמכון הלאומי לרפואה משפטית הודיעו למשפחתו של אליקים ליבמן ז״ל, אשר הוגדר עד היום כחטוף, כי הוא נרצח במתקפת הטרור שהוביל ארגון הטרור חמאס ב-7 באוקטובר וגופתו נמצאה בשטח ישראל. לכתבה המלאה (חנן גרינווד)

16:43: דובר צה"ל: לפני זמן קצר מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב מרכבא שבדרום לבנון. כמו כן, כוחות צה"ל ביצעו ירי להסרת איום באמצעות ארטילריה במרחב עלמא א-שעב. (עידן אבני)

תקיפת מספר מבנים צבאיים של חיזבאללה בדרום לבנון // דובר צה"ל

16:15: דיווח בוול סטריט ג'ורנל: ישראל נותנת לחמאס דד-ליין של שבוע להגיע להסכם, או שתחל במבצע הצבאי ברפיח.

16:07: החות'ים הודיעו היום על שלב חדש בהסלמה הימית שלהם. כעת הם מאיימים על כל ספינה שתפליג לכיוון ישראל והם יוכלו לפגוע בה, לא משנה היכן תפליג. עד כה הם פגעו בספינות שקשורות לישראלים בים האדום, בספינות שהפליגו באותו אזור לעבר ישראל, ובכלי שיט באוקיינוס ההודי. כעת מדובר בשלב הרביעי מבחינתם, כשהדרישה היא להביא להפסקת אש בעזה. (שחר קליימן)

15:55: אלעד אור, אחיו של דרור אור שנרצח בשבעה באוקטובר, וגופתו נחטפה לעזה מדבר בשם משפחת אור: ״אתמול בערב קיבלנו את הבשורה המזעזעת, לפיה כוחות הביטחון הצליחו לאסוף מידע המוכיח כי דרור, אחי היקר, החכם, האהוב וטהור הלב, נרצח בבארי באסון השביעי, וגופתו נחטפה לעזה.

משימת חיינו מעכשיו ולתמיד תהיה לתמוך בילדים היקרים והאמיצים של דרור ויונת, שנותרו יתומים מאם ומאב וביתר בני המשפחה שניצלו מהטבח. משפחתנו מודה לקהילה האדירה התומכת בנו. מרצחי החמאס הצליחו להרוג את דרור ואף לחטוף את גופתו, עקב ההפקרה הנוראית של ביטחון תושבי בארי וכל תושבי ישראל.

15:48: סמוטריץ' נגד נתניהו: "נציגי ארדואן משתתפים במו"מ, זו השפלה לאומית". עוד הוסיף סמוטריץ': ״ ארדואן צריך להיות פסול ומוחרם מכל שיח או קשר. עלינו לנתק גם מצידנו את כלל הקשרים איתו ולפעול להוקעתו בכל העולם. אני מפציר בך בכל ליבי ובכל נפשי - עצור! פשוט עצור. לפני שיהיה מאוחר".

נתניהו וסמוטריץ', צילום: ללא

15:25: ראש הממשלה נתניהו נפגש עם שורדי השואה משיאי המשואות של יד ושם. אריה איתני, שורד השואה בן 97 מאיטליה אמר לנתניהו: "נשארה לי רק שאיפה אחת - כבוד ראש הממשלה, החזר את החטופים. זה מאוד מטריד אותי, מטריף אותי, האמינו לי. זהו אדוני, החזר את החטופים, אנא ממך". נתניהו השיב: "אנחנו נחושים להחזיר את כולם – גם את החיים וגם את החללים. לא שוכחים אף אחד". (שירית אביטן)

נתניהו בפגישה עם שורדי שואה משיאי משואות, צילום: מעיין טואף/לע"מ

15:06: בריטניה מטילה חבילת סנקציות על גורמים המסיתים לאלימות כלפי קהילות פלסטיניות בגדה. ארבעת האינדיבידואלים שמוטלות עליהם סנקציות בשל הפרות חמורות של זכויות האדם של קהילות פלסטיניות הם: נעם פדרמן, נריה בן פזי, עדן לוי ואלישע ירד. (שירית אביטן)

אלישע ירד, צילום: אורן בן חקון

14:50: המטח לעבר הר מירון: 18 שיגורים זוהו, ונספרו עשר נפילות. אין נזק או נפגעים (עידן אבני)

מטח עבר הר מירון, צילום: ללא קרדיט

13:31: נזק קל נגרם ביישוב ג'וליס כתוצאה מנפילת שברי יירוט.

13:05: דובר צה"ל: מטרה אווירית שחצתה משטח לבנון יורטה מעל ירכא.

12:52: אזעקות נשמעו בירכא, כפר יסיף, כליל, ינוח-ג'ת, ג'וליס ואבו סנאן. 

יירוטים בשמי ירכא וג'וליס//ללא קרדיט

12:15: בפעם השנייה, מאות מפגינים מחוץ לביתו של השר בני גנץ בראש העין בקריאה: ״אם אין עסקה, צא מהממשלה״. המפגינים החזיקו שלטים בצורת עלים וקראו: ״גנץ, אל תהיה עלה תאנה של הממשלה הכושלת בתולדות ישראל״. (ירון דורון)

11:50: הודעה מטעם התובע של בית הדין הפלילי הבינלואמי בהאג: "מודעים לשיח על חקירות ביה"ד ומבקשים להזכיר כי איום בתגובה כנגד החלטות של התובע או השופטים מהווה עבירה בפני עצמה".

"משרד התובע מודע לכך שיש עניין ציבורי משמעותי בחקירותיו, והוא מקבל בברכה הערות, העברת חששות ומעורבות בפעילותה מצד המדינה ונבחרי הציבור, ארגונים לא ממשלתיים, חוקרים ופעילים".

משרד התובע מוסיף: "עצמאות וחוסר משוא פנים מתערערים כאשר אנשים מאיימים להגיב נגד בית המשפט או נגד אנשי בית המשפט, אם המשרד, במילוי המנדט שלו, יקבל החלטות לגבי חקירות או תיקים הנכללים בסמכותו. איומים כאלה, גם כאשר לא פועלים, עלולים להוות גם עבירה על עשיית משפט לפי האמנות. 70 לאמנת רומא".

11:45: דיווחים פלשתיניים: מנהיג חמאס איסמאעיל הנייה סיים את ביקורו בטורקיה שנמשך כשבועיים וחזר לקטאר. (שחר קליימן)

ארדואן והנייה לפני מספר שבועות, צילום: AFP

11:42: גורם מדיני אומר לאחר ישיבת הקבינט הלילה: "24 השעות הן קריטיות בנוגע לעתיד המלחמה והמדינה". הרקע לדברים היא הנכונות המסתמנת של ארה"ב, כפי שפורסם בתקשורת הערבית, לתת לחמאס ערבויות כי בסיום העסקה, ישראל לא תחזור להילחם. (אריאל כהנא, לידיעה המלאה)

11:34: דיווח: האמירויות אסרו על ארה"ב לפעול נגד מיליציות פרו-איראניות משטחה. בעקבות כך, הפנטגון שינע מטוסי קרב לקטאר. על פי גורמים, באיחוד האמירויות התעורר חשש שהם יהפכו למטרה של שלוחים איראניים אם ייתפסו כמי שמשתפים פעולה עם ארה"ב. (שחר קליימן)

10:53: תושב בית אל, נשוי כבן 35, נעצר אתמול בלילה (חמישי), לאחר חקירה ארוכה בשב"כ, בחשד למעורבות ברצח באירועים האלימים שהתרחשו בבנימין לפני מספר שבועות, במהלך החיפושים אחר הנער בנימין אחימאיר שנרצח בידי מחבלים, ולאחר גילוי גופתו. (חנן גרינווד)

בנימין אחימאיר ז"ל, צילום: .ללא קרדיט

10:18: בכיר אש"ף חוסיין א-שייח': "אנחנו מברכים על החלטה הרפובליקה של טרינידד להכיר במדינה פלשתינית". (שחר קליימן)

09:45: חמאס מברך על החלטת טורקיה לעצור את הסחר עם ישראל: "קוראים לכל המדינות לבודד אותה בינלאומית" (שחר קליימן)

ארדואן והנייה לפני מספר שבועות, צילום: AFP

09:20: הפלשתינים מדווחים על שבעה הרוגים בתקיפה אווירית ברפיח. (שחר קליימן)

עשן מיתמר מעל רפיח (ארכיון), צילום: אי.אף.פי

09:17: העיתון הלבנוני "אל־אחבאר" המקורב לחיזבאללה פרסם הבוקר  כי לפני שבועיים ביקרה בחשאי בלבנון משלחת בכירים בריטית, שנפגשה עם ראש ממשלת המעבר במדינה נג'יב מיקאתי והצמרת הצבאית־מודעינית במדינה. על פי הפרסום, המשלחת הבריטית העלתה את סוגיית מגדלי השמירה בגבול עם ישראל בפני מיקאתי והודיעה לו כי הצבת המגדלים ונקיטת צעדים בגזרה הם התנאים של ישראל להפסקת המלחמה עם לבנון. (שחר קליימן)

תקיפות בדרום לבנון, צילום: .

09:07: שר המסחר הטורקי הודיע רשמית: עצרנו את קשרי הייבוא והייצוא עם ישראל. השר מסר שההחלטה מגיעה על רקע המצב ההומינטרי הקשה ברצועה וכי הסחר ייתחדש רק לאחר שישראל "תאפשר הכנסה שוטפת של סיוע הומניטרי לרצועה" 

8:10: דיווח ערבי: מצרים השיגה מישראל הבטחה לדחיית הפעולה ברפיח. 

01:39: כוחות הביטחון פועלים ביו"ש באזור טול כרם, ענבתא, ג'נין וחברון.

01:26: דיווחים בעזה: חגורת אש ברפיח.

כלי רכב צבאיים מתאספים בעמדה על הגבול הדרומי של ישראל עם רצועת עזה, ליד רפיח, צילום: אי.פי.איי

01:04: "ההתנגדות האיסלאמית בעיראק", ארגון המורכב ממיליציות פרו-איראניות, לקח אחריות נוספת על תקיפה נגד ישראל, וטען כי שיגר אתמול טיל שיוט לעבר "מטרה חיונית בתל אביב" משטח עיראק.

00:28: צבא סוריה הודיע כי אמש בסביבות 22:05 (שעון מקומי) ישראל תקפה מהאוויר אתר בסביבת דמשק, מה שהוביל לשמונה אנשי צבא פצועים, והרס במקום.

לוחמי צה"ל במטה אונר"א בעזה (ארכיון), צילום: רויטרס

00:03: חיזבאללה פרסם תיעוד של שיגור טיל על בית ביישוב שתולה בגליל המערבי. בהודעה נטען שהיו בו חיילים. הפרטים לא מאומתים. 

23:18: קיבוץ בארי הודיע: דרור אור, שנחטף לרצועת עזה, נרצח כבר ב-7 באוקטובר וגופתו מוחזקת בידי חמאס. אשתו של אור, יונת, נרצחה גם היא במתקפה בקיבוץ, וילדיהם נועם, בן 17, ועלמה, בת 13, נחטפו ושוחררו בעסקה בנובמבר. עם ההודעה על מותו של אור, עלה מניין החטופים המתים ל-37. לידיעה המלאה.

דרור אור ז"ל שנרצח ב-7 באוקטובר בידי מחבלי חמאס, צילום: משה שי

השתתפו בהכנת הידיעה: שחר קליימן, לילך שובל, אריאל כהנא, שירית אביטן כהן, נטע בר, דור מלול, ארה"ב, רונית זילברשטיין, יהודה שלזינגר, מישל מכול, חנן גרינווד, סוניה גורודיסקי, מרב סבר, איליה יגורוב, עידן אבני, ארז לין.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר